نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4552
-
الف
+

بازیگر ایرانی: کرکتر افغانستانی را با جان و دل بازی کردم

«لیلا اوتادی» می گوید که برای ایفای کرکتر افغانستانی هیچ دست مزدی دریافت نکرده است.

در 14 اسد(مرداد) سال ۱۳۶2 خورشیدی در «شمیرانات» به دنیا آمد. از طفولیت عاشق بازیگری بود و هم اکنون یکی از بازیگران سینما و تلویزیون ایران است.

به گزارش آی فیلم 2 ، در سال 1381 با فلم سینمایی «چشمان سیاه» مرحوم «ایرج قادری» قدم به مسلک بازیگری گذاشت و در سال 1383 با نقش آفرینی در سریال«مهر و ماه» دیده شد.

لیلا اونادی در سال 1385 اولین کار مناسبتی خود را در سریال «آخرین گناه» به کارگردانی «حسین سهیلی زاده» بازی کرد؛ این سریال در میان سریال های ماه رمضان 1385 محبوبیت بسیاری داشت.

«لیلا اوتادی» بازیگر سینما و تلویزیون ایران روز دوشنبه 28 حوت(اسفند) در ویژه برنامه تحویل سال  «به وقت بهار» در شبکه آی فیلم حضور پیدا کرد که به همین بهانه خبرنگار آی فیلم 2 گپ و گفتی صمیمانه همراه وی داشته است که در ادامه می خوانیم.

آی فیلم 2 : بانو «اوتادی» بدون شک مخاطبان فارسی زبان در ایران و افغانستان شما را می شناسند اما می خواهم خودتان را برای مخاطبان آی فیلم 2 معرفی کنید و در خصوص کارنامه هنری تان بگویید.

اوتادی :

سلام عرض می کنم خدمت همه بیننده گان عزیز ، من لیلا اوتادی متولد 14 اسد(مرداد) 1362 خورشیدی هستم.تقریبا 17 سال است که کار هنری انجام می دهم و تلاش کردم که در این حرفه سلیقه طرف مقابلم را همیشه در نظر بگیرم.

آی فیلم 2 : بازیگری را چگونه تعریف می کنید؟

اوتادی :

به نظر من بازیگری یعنی به تصویر کشیدن چالش های زندگی، هر کسی در زندگی اش هر لحظه با شرایط مختلف و خاص مواجه می شود و نمی فهمیم که آخرش چی پیش می آید.

 آن استرس،شادی و غمی که در آن شرایط برای ما به وجود می آید و تاثیری که بالای روح و روان ما می گذارد توسط بازیگر در فلم یا سریال به نمایش گذاشته می شود.

آی فیلم 2 : شما در فلم ها و سریال های مختلف کرکتر های مثبت و منفی بسیاری را ایفا کردید ، از میان تمام کارهایتان کدام یک را بیشتر دوست داشتید؟

اوتادی :

من شاید نتوانم به شما یک نقش را بعنوان دوست داشتنی کرکتری که بازی کرده ام معرفی کنم.

در واقع این جواب من به همه کسانی است که این سوال را از من می پرسند به این خاطر که هر کرکتری را که بازی کردم در زمان خودش و بنا بر آن تجربه و توانایی که داشتم ، تلاش کردم تا به بهترین شکل آن را ایفا کنم.

کرکتر خودم را در فلم سینمایی «بید مجنون» که از اولین کارهایم بود را بسیار دوست داشتم.

فلم سینمایی« چپ دست» که در آن کرکتر متفاوتی داشتم، فلم «زن ها فرشته اند»، «شیر تو شیر» و  همچنان فلم سینمایی «کاتیوشا» را با این که از شخصیت خودم بسیار دور بودبسیار دوست داشتم.

همچنان فلم سینمایی «پیشونی سفید» که کرکتر یک آهو را بازی می کردم از فلم هایی است که کرکتر خود در آن را دوست داشتم.

آی فیلم 2 : آیا کرکتری بوده که بانو «اوتادی» دوست داشته در آن ایفای نقش کند اما تا اکنون پیشنهاد نشده باشد؟

اوتادی :

بله ، من کرکتر هایی که از من بسیار دور است را خیلی دوست داشتم بازی کنم ، برای مثال دوست دارم کرکتر یک کارگر را بازی کنم و مطمئن هستم خیلی خوب اجرا خواهم کردم.

بازی در فلم سینمایی «اعترافات» ساخته آقای سنجانی را که به عنوان یک دختر افغانستانی ظاهر شدم را بسیار دوست داشتم. داستان این فلم درباره کسانی هست که به یک سری از اعترافات در زندگی شان می پردازند.

بازی در این فلم بسیار برایم جالب بود چون کرکتری بود که با جان و دل بازی کردم و هیچ دستمزدی برایش دریافت نکردم وهمچنان بسیار دوست دارم که هر چه زودتر به نشر برسد.

آی فیلم 2 : چندی پیش فلم سینمایی «بید مجنون» از تلویزیون آی فیلم 2 برای مخاطبان فارسی زبان افغانستانی و تاجیکستانی ما نشر شد که با اقبال خوبی روبرو شد ، به نظر شما یک بازیگر موفق چه کسی است؟

اوتادی :

به نظر من بازیگر موفق کسی است که اول از همه کرکتری که به او داده می شود را خوب بازی کند و از نظر اجتماعی اول مردم او را دوست داشته باشند .

به نظر من یک هنرمند وقتی به جایی می رسند که می تواند تاثیرگذار باشد باید هرجایی که می تواند به مردم کمک کند نه صرفا مالی یا اجتماعی بلکه اگر می تواند صدای کسانی باشد که صدایشان به جایی نمی رسد و من به این بسیار اعتقاد دارم.

آی فیلم 2: در این دوره و زمانه هر هنرمندی دوست داره که به شهرت برسد ، از نظر شما شهرت چه مفهوی دارد؟این موضوع چقدر برای شما اهمیت دارد؟

اوتادی :

شهرت را همه دوست دارند حتی شما زمانی که در یک قریه باشید وقتی از خانه خارج می شودی دوست دارید همگی شما را بشناسند و احترامتان کنند.

به نظر من تا یک  اندازه ای باید درگیر این موضوع شد چون ممکن است زندگی شخصی مان را فراموش کنیم.

من همیشه در این 17-18 سال تلاش کردم مسایل کاری را وارد زندگی شخصی ام نکنم.من کارهای شخصیم را همیشه خودم انجام دادم و در روزمره ام احساس کردم بازیگر نیستم.

آی فیلم 2 : نظر شما درباره شبکه آی فیلم 2 که برای فارسی زبانان راه اندازی شده ، چیست؟

اوتادی :

کانال آی فیلم 2 بدون شک تاثیر بسیاری بالایی بر روابط بین کشورهای فارس زبان خواهد داشت اما کافی نیست.

باید یک یک انسان ها این را بدانند که باید با مهرورزی مورد محبت دیگران قرار بگیرند و ما باید شروع کنیم و مرزها را تا جایی که می توانیم کمرنگ کنیم تا شرایط انسانی تر شود.

آی فیلم 2 : نظرتان در رابطه با تولیدات مشترک ایران و افغانستان در زمینه فلم و سریال چیست؟

اوتادی :

بنظرم بسیار خوب است.اتفاقا مدتی پیش یک پیشنهادی به من شده بود که کرکتر یک افغانستانی را بازی کنم که یک کارگردان ایرانی آن را میخواست بسازد.

به این خاطر که زمان ساخت این فلم کمی عقب و جلو شد و من مصروف کار دیگری بودم و کسی دیگری را هم پیدا نکردند که به خوبی من لهجه افغانستانی را صحبت کنند در نهایت از یک دختر افغانستانی استفاده کردند و اکنون خبر ندارم این فلم به کجا رسید.

ایران و افغانستان به همدیگر بسیار نزدیک هستند و باید این مشارکت های بیشتر صورت بگیرد.

آی فیلم 2 : در پایان اگر سخن پایانی با بیننده های ما دارید بفرمایید.

اوتادی : 

امیدوارم که برای همه فارسی زبانان هر سال بهتر از سال قبل باشد.

مصاحبه کننده: سید بشیر موسوی

نظر شما
ارسال نظر
ملیکا از هرات

خیلی این بازیگر ایرانی را دوست دارم.

علی کابلی

بازي اين بازيگر واقعاً عاليه.

زهرا هاشمی

من یکی ازدوستداران خانم لیلااوتادی جان هستم وخیلی هم دوستشان دارم.